Dresden

5 mei 2018 - Dresden, Duitsland

Ik heb vanmorgen op de voorjaarsmarkt nog wat mooie souveniers gekocht. Daarna zijn we in Zwinger de porseleinverzameling  en het salon van Wiskunde en Fysica gaan bezoeken. Dit zit allemaal in de museumpas.

Het eerste mechanische rekenmachine is daar en ook uurwerken, wereldbollen meettoestellen.

Op zwinger zelf is het balkon zeker de moeite waard.

We hebben dan de  Augustusbrug overgestoken naar de Neustadt. Daar stond het standbeeld van de gouden ruiter waar we ons midagmaal hebben verorberd: een fruitijscoupe met latte machiato mmmmmm.

We trokken de Neustadt door tot aan het Japanse paleis. Het muzeum voor volkerenkunde was jammer genoeg gesloten alsook de Japanse tuin.

Langs de Elbe kan je heerlijk wandelen zeker met het mooie weer tot aan de rozentuin en dan kom je een beetje naar links bij de Zuivelwinkel van Pfund. Dit is één van de weinige gebouwen die de bombardementen van 1945 overleefd heeft. Terug langs het watrer konden we de roeiers en bootjes zien en zijn we over de Carolinesbrucke langs de synagoghe naar het hotel terug gegaan.

Eventjes gedronken en dan zijn we teruggekeerd naar Zwinger om “ De Oude Meesters’ te bezoeken. Dit zit ook in het museumticket en mag je echt niet overslaan. Rubens, Rembrand, en ook de oude stadsgezichten van Dresden zijn de moeite waard.

We hebben deze week heel wat afgestapt als je liever de bus neemt is  er de dresden city card van 12 euro of  bij de DVD kan je ook dagkaarten krijgen van 6 euro

1. GTaston Debrabandere:
    5 mei 2018
    Goed verteld en prachtige foto's
  2. Kim:
    5 mei 2018
    Echt de moeite allemaal, maar over de zere voeten zwijgt Adinda in alle talen...