Inside passage met Radiance of the Seas

14 juli 2018 - Ketchikan, Alaska, Verenigde Staten

We zijn gisteren om 11 uur met de taxi naar de cruiseterminal gegaan. Dat is echt een aanrader. De taxi rijdt naar een speciale plaats en de koffers worden direct overgenomen door een van de medewerkers van de cruise. Je mag direct zonder bagage verder. T was bovendien maar 10 dollar. De checkin ging ook bijzonder vlot zelfs de douane. Want eenmaal op de boot zit je in de VS. We kregen allemaal een kaartje die we als sleutel  kunnen gebruiken ook als seapass en zelfs als kredietkaart. We waren lekker vroeg en konden al om 13 uur naar onze kamer. Daarna hebben we gezwommen op het deck . Het was lekker warm , zalig gewoon. Om 16 uur kregen we een drilloefening voor als de boot zou zinken. Gerben heeft een sodapakket waar hij cola mee kan krijgen. Wij hebben enkel 6 flessen water genomen, kwestie van het toch nog een beetje gezond te houden. De cruise kan je eigenlijk vergelijken met een groot hotel met veel animatie. Onze balkon stateroom is  voldoende ruim. Onze bagage kon in alle kasten. Alleen de badkamer is klein.Gerben slaapt op de zetel en hij kan er juist tussen. Als de kinderen te groot zijn is dat volgens mij niet zo leuk. Vanmorgen passerden we Vancouver eiland. Vanuit onze kamer konden we met een verrekijker de huizen en vogels en bomen zien. Leuk is dat. Het eten is heerlijk en je kan echt de ganse dag door eten. We hebben een buitenzwembad en een kinderzwembad en een binnenzwembad dat onder een gigantische koepel ligt. Normaal mogen in het binnenzwembad geen kinderen komen maar omdat het nu maar 15 graden is mocht het wel voor enkele uren. Het was er zo druk dat ik toch naar buiten ben geweest maa om eruit te komen in die wind ....brrr ik was rap terug binnen, in het solarium was het wel lekker warm. Er is ook een klimmuur en een minigolf maar daar is veel wind. De boot zit vol Amerikanen en Canadezen dus de enimatie is daarop gericht. Je moet er gewoon mee kunnen lachen. Blijkbaar zijn de uitstappen nog niet uitverkocht want ze maken hier nog veel reclame. Gisteren waren ze over alles reclame aan het maken zelfs over andere restaurants waar je dan moet bijbetalen. De boot verkennen is op zich ook leuk. De liften lopen langs een glazen want waar je het water kan zien. Ze hebben een bibliotheek, pngpongtafels,een theater een atrium en overal cafeetjes en hoekjes waar je lekker kan genieten.Morgen verandert het uur weer. Dan moet er terug een uur af en ik was dit uur nog niet gewoon. Het voordeel is als je vroeg moet opstaan, dan heb je daar geen probleem meer mee

1. Gaston & Christiane:
    15 juli 2018