Skagway

18 juli 2018 - Skagway, Alaska, Verenigde Staten

Skagway is in tegenstelling tot Juneau wel via de weg bereikbaar. Het was jammer genoeg aan het regenen vandaag . We namen de "Railway" naar Canada met gerestaureerde wagons.
We zaten jammer genoeg in de wolken , waardoor onze foto's nogal tegenvielen. We konden juist de lichten van de andere trein zien. Maar ja , niets aan te doen.
Daarna stapten we op de bus en reden we tot aan het bord  Yukon iedereen een foto nam, hoe halen ze het in hun hoofd.

Gelukkig keerden we daarna naar een hangbrug over de rivier en daar hadden we wel nog een redelijk goed uitzicht. We kregen ook uitleg over de schaarse plantengroei nadat de gletsjer verdwenen was. De spoorweg volgt de Whitepass waar duizenden goudzoekers langs trokken op zoek naar geluk. De tocht was echter uitzonderlijk zwaar waardoor maar weinigen toekwamen. Na een uiterst barre tocht moesten ze nog een boot bouwen en de rivier afvaren. Ze hadden zo veel bomen gekapt dat bijna heel het bos weg was. Uiteindelijk hebben ze dan  in 1898 een spoorweg aangelegd.
Skagway zelf is ook best leuk. De huisjes zijn authentiek en er is ook een saloon en een cabin en het huis  van Moore die je vrij kan bezoeken. Er is ook een bordeel waar je een rondleiding kan krijgen maar dat lukte niet meer. Er staan ook nog enkele oude locomotieven. Om 16u 30 vertrok ons schip langs een hele mooie vaarroute. Je kon de sneeuw  en de watervallenop de bergen zien vanop het balkon