Afdaling naar Paul do Mar

5 augustus 2022 - Paul Do Mar, Portugal

Vlak bij ons huisje start de wandeling ladeira do zimbreiros.
Dit is een zeer oud pad en vroeger de enige weg tussen Paul do Mar Je kunt op het uitzichtpunt het oude transportmechanisme bewonderen dat vroeger gebruikt werd om zware vrachten naar boven te takelen zodat de inwoners het niet allemaal via het stijle pad naar boven moesten sleuren. Het is vrij breed maar extreem stijl, net een skipiste zonder sneeuw. Goede hikingboots en liefst met stokken zijn toch aan te raden, tenzij je Gerben heet natuurlijk, die holt gewoon naar beneden. Zoef.
Sommige stenen liggen los en het pad ligt gegolfd.
Ik heb het heel rustig gedaan om toch wat van het landschap te genieten.
Kim en Sylke vonden het niet leuk.
We wandelden heel Paul do Mar door tot aan the Beach Bar. Dit restaurant serveert ook verschillende lekkere vegan gerechten . Ik koos echter voor een lekker garnaal gerecht jamie.
We hadden geen zin om terug naar boven te klauteren en probeerden een taxi te bestellen maar die was bezet.
De eigenares van het restaurant kreeg medelijden met ons en beloofde ons terug te brengen, wat lief. We hebben dan maar allemaal een cocktail gedronken en een flinke fooi gegeven.
Santé

1. Gaston:
    6 augustus 2022
    Dat was een moeilijke tocht, maar toch genieten!
  2. Christiane TITECA:
    7 augustus 2022
    Wouw …dat was nog eens gastvrijheid en in grote dankbaarheid meegenomen : heerlijk toch als mensen elkaar zo goed bejegenen en formidabel voor de Gerben ( een echte krak ??? )