Ajaccio

8 juli 2017 - Ajaccio, Frankrijk

We kwamen heel vroeg aan met de boot. Bovendien stonden we vooraan konden er dus als eerste af. We zochten een bakkerij om te kunnen ontbijten en namen de koffiekoeken mee naar de parking van Ilse sanguinaires. We hebben daar gepicknickt op de tafels van een eethuisje dat nog niet open was njam. Het was 7 uur s morgens en 24 graden. We hebben daar gehiked naar de Tour de la Parata. En ook op de heuvel waar je een prachtig uitzicht hebt op de zee en de eilandjes. Het was al verschrikkelijk warm om te wandelen. Daarna reden we naar de Carrefour om af te koelen en onze picknick te kopen. We sprongen ook binnen in onze Best Western hotel om te vragen als er al een kamer klaar was , maar het was uiteraard nog veel te vroeg. Ze beloofden ons echter om ons te bellen van zodra er al een kamer beschikbaar was. We zijn dan naar Poticcio gereden waar we op het strand hebben gepicknickt en ook hebben we heerlijk in de zee gezwommen . Het is wel een zandstrand maar de zee ligt toch vol stenen. Ik heb er mijn teen aan gesneden, waterschoenen zijn geen overbodige luxe. Het zeewater is echt een pak warmer dan onze zwemvijver. We kregen een telefoontje van ons hotel dat de kamer klaar was, dus zijn we dan teruggekeerd en na wat uitpakken gaan zwemmen in het infinnity zwembad. Zalig. Daarna hebben we gegeten in het restaurant van het hotel en genoten van een heerlijk wijntje.