Belfast

4 juli 2019 - Belfast, Verenigd Koninkrijk

We namen de black Cap en kozen voor de tour langs de muur. We hadden de uitzending van reizen Waas gezien, maar om het zelf te beleven dat is toch nog andere koek.
Het is nu 4 juli en in de protestantse wijk zijn ze zich al aan het opmaken voor de oranje marsen op 12 juli. Overal Engelse en schotse vlaggen en de opbouw van de bonfire. Ze gebruiken er paletten, matrassen, oude deuren en zelfs een oude piano.
De muur tussen de protestantse en katholieke wijk is 1m beton en bomproof daarboven zijn 2 hekken en wat het strafste is... Hij is verhoogd tijdens de vrede.
Iedere avond gaan de hekken dicht en dan moet je omrijden.
De muren zijn ook beschildert elk in z'n eigen stijl bovendien is er een  niemandsland tussen de 2 muren op andere plaatsen zijn de huizen ook beschermd tegen benzinebommen.
Nadien hebben we het Titanic museum bezocht echt de moeite. Er zit zelfs een attractie met stoeltjes in!
In het ticket zit ook een bezoek aan de ss Normandic  echt leuk.
We namen nadien de 'glider' naar de city hall. Een bus nemen in Belfast: alle bussen komen toe aan de City Hall. Als je een paar keer de bus nodig hebt koop je beter een dagticket of een meerdagenticket.
De city hall is zeker een bezoekje waard. Daarna hebben we een beetje geshopt. We keerden terug naar het Malone Lodge Hotel .

1. Gaston & Christiane:
    7 juli 2019
    Duidelijk weergegeven en prachtige foto's