Dublin

2 juli 2019 - Dublin, Ierland

Het ontbijt in ons hotel was zalig... Alleen een beetje te veel. Gerben had namelijk een omelet besteld die hij niet lustte, dus heb ik die opgegeten.
Ik had geen honger meer tot 's avonds.
We hadden onze tickets  voor  the book off Kells online  besteld, een gouden tip van een collega van Kim. De rij voor deze tickets was leeg terwijl de andere... Het is er extreem druk maar je krijgt er een heel mooi inzicht in het monnikenwerk om het te verwezenlijken .
The Library  is fenomenaal. We bezochten ook het science museum in het Trinity College.
Na deze campus trokken we naar Dublin castle. Dat was ook supertof. In dit kasteel wordt de president ingehuldigd.
Voor the Sint Patrick's Cathedral moet je ook inkomgeld betalen,wat ze gebruiken voor de restauratie. Deze  kathedraal is in de loop van de geschiedenis gewisseld van katholiek naar protestants afhankelijk van wie op de Engelse troon zat. Sint patrick heeft een ridderorde die is opgericht onder George 3 .
Na nog een flinke wandeling langs de Christ Church en de wallen bereikten we Guiness.
Dit is een interactief biermuseum va het merk Guiness. Het is superpopulair maar echt wel tof. Op het einde krijg je ook een pint. Ik lust normaal geen bier maar deze pint lust ik wel!
We zijn te voet terug gekeerd naar ons hotel en onderweg hebben we nog een pizza verorbert.
Uiteindelijk hebben we 17 km gestapt ai ai mijn beentjes.

1. Gaston & Christiane:
    7 juli 2019