Funchal en Monte

8 augustus 2022 - Funchal, Portugal

Funchal en Monte
We besloten het iets rustiger aan te doen. Eerst bezochten Funchal we kuierden door de heerlijke straatjes vol muurschilderingen en de prachtige tuinen , de kathedraal en keerden via de haven en het strandje terug tot aan het fort. Het fort werd gebouwd als bescherming tegen piraten.
Nadien genoten we van een verfrissende cider op een terras.
Op onze overgangsdag reden we tot op de parking in Monte. Waarna we Monte Palace tropical garden bezochten. Het is 12 euro inkom per persoon maar zeker de moeite, onderweg zie je een Japanse tuin, heel veel mooie watervallen, prachtige bloemen en enkele tentoonstellingen en je krijgt een bonnetje voor een proeverij Madeira wijn.
Daarna schoven we aan voor de hoofdattractie de tobbogan. Dat is een rieten slede waar je de berg mee afglijdt. 2 stoere begeleiders helpen je naar beneden. Vroeger gebruikten ze dit om de wijnvaten de berg af te krijgen. Superleuk.
Met de taxi reden we terug de berg op en na nog wat boodschappen in het forum trokken we naar onze villa, waar we konden genieten van het prachtige zwembad.

1. Christiane TITECA:
    9 augustus 2022
    Overheerlijk hoor , misschien toch niet te warm ???
  2. Adinda Debrabandere:
    9 augustus 2022
    Het valt hier best mee , meestal rond de 24 tot 26 graden en bij bewolking iets minder
  3. Gaston:
    En genieten maar!
  4. Christiane TITECA:
    10 augustus 2022
    En… vergeet morgen 11 augustus niet te vieren : onze hartelijkste gelukwensen daarbij !!!
    Verder nog extra veel mooie ontdekkingstochten en wees maar uiterst voorzichtig , want alles lijkt toch eerder een waaghalsonderneming ! Lieve groetjes , groot amusement en veel geluk !