Paphos

12 april 2017 - Paphos, Cyprus

Het was nogal regenachtig vandaag. Dus het eerste wat we nodig hadden was de ruitenwisser. Nu bleek de ruitenwisser vloeistof op te zijn. We zijn dan maar gestopt bij het autoverhuurbedrijf en werden onmiddellijk doorverwezen naar het benzinestation . Daar bleek ook de koelvloeistof op te zijn wat ons liet afvragen wanneer deze auto nog eens een onderhoud had gehad. We vertrokken en onze eerste stop was de rots van Aphrodite. De plek waar ze volgens de legende uit het schuim der zee werd geboren. Ook hebben we het heiligdom bezocht. Een prachtige archeologische site met heel wat mooie vondsten onder andere een heilige rots. In Paphos zelf bezochten we de archeologische site die ligt vol prachtige mozaïeken . Toen de zon door brak lieten we onze jassen in de auto en gingen te voet naar de koningsgraven . Dat bleek een vergissing eerst en vooral was het veel verder dan gedacht en bovendien ja je raad het al, een plensbui. Schuilen in het shoppingcentrum bleek uiteindelijk de oplossing . De haven is wel heel stemmig.

1. GTaston Debrabandere:
    13 april 2017
    We volgen je reisverslag en bekijken de prachtige foto's