Pico Ruivo

10 augustus 2022 - Pico Ruivo, Portugal

Pico Ruive
We vertrokken vroeg naar de pico om wandeling Pr 2.1 te maken. Zie visitmadeira.com
De parking was nog vrij leeg maar onderweg kwamen we toch nog mensen tegen die al aan het terugkeren waren.
Het voordeel van tijdig vertrekken is dat het frisser is en omdat je toch nogal wat trappen moet doen is dit aangenamer. Bovendien heb je  ‘s  morgens vroeg minder wolken. Het pad vond ik persoonlijk goed te doen omdat het mooi is aangelegd en vrij breed is. Ik had wel hikingboots aan en mijn 2 wandelstokken. Op die manier gebruik je ook je armen om te stijgen en dalen en dat is een pak minder belastend voor de knieën. Er waren heel wat ingetapete benen of kniebraces te zien.
Onderweg heb je adembenemende uitzichten. Er is vlak bij de top ook een café waar je een drankje kan kopen en naar de wc kan gaan.
Gerben en Sylke waren uiteraard een heel pak vroeger beneden en die aten dan in het café aan de parking.
Toen ik eindelijk beneden aankwam waren mijn voeten zo gezwollen dat ze pijn deden. We bezochten ook Santana met de hele leuke huisjes , ik met sandalen.
Terug in onze villa heb ik nog goed gezwommen . Daarna genoten we van een heerlijk zoete madeira wijn.

1. Gaston:
    10 augustus 2022
    Wat laste, maar toch ook genieten.
  2. Christiane TITECA:
    14 augustus 2022
    Hmmm , madeira wijn en dit keer niet voor in de saus !