Ponta de são laurenço

9 augustus 2022 - Ponta De São Lourenço, Portugal

We trokken naar de oostelijke landtong .Eerst stopten we bij de miradouro om van het uitzicht te genieten.
Op de parking reed gelukkig iemand weg. Het is een pad langs de kustlijn met hele mooie uitzichten. Er was vrij veel volk op het pad zodat kruisen toch niet zo evident was. Na een hele poos klimmen en dalen kwamen we bij het restaurant aan. Daar genoot ik van een heerlijke salade met vis.
Er stond ook reclame over een watertaxi. Mijn keuze was vlug gemaakt voor 13 euro kon ik, na wat wachten op het strandje terug naar een haventje niet ver van de parking.Zewaren aan het snorkelen kajakken en zwemmen. Je kan daar een snorkel of een kajak huren.
Gerben en Kim gingen wel te voet terug.
Het boottochtje was zalig. Ik moest op de zijkant zitten want er was niet voldoende plaats. We bezochten nog een grot waar duiven nesten hadden… en kinderen duikles kregen.
We kwamen aan in het prachtige haventje. Kim en Gerben waren al aan de auto dus kon ik daar op hun wachten.
Na een heerlijk verfrissende zwempartij genoten we nog van de avond