Porto

15 september 2021 - Porto, Portugal

Na een heerlijk ontbijt vertrokken we via de kerk van Carmo met de prachtige azuleos naar de Douro.
We zochten een boot, alleen nemen de meeste boten een middagpauze.
Aan de overkant van de brug vonden we er nog eentje die om 12 u30 vertrok.
Een hele leuke tocht met uitleg over de verschillende bruggen en de gebouwen en wijken op de oevers.
We kregen ook 2 bonnetjes … om Porto te proeven. Dus dat hebben we daarna met veel plezier gedaan. We proefden ook een gebakje met kabeljauw en kaas.
We bezochten ook het winkelcentrum Porto wow, heel erg mooi gerenoveerd.
Daarna staken we terug de brug over en liepen we tot aan het Palacio da Bolsa. Je kan dat paleis alleen met een gids bezoeken. We moesten een uurtje wachten en dus kochten we een ijsje en aten het op een bank op.
Het paleis is nu de kamer van koophandel en zit vol kantoren . Het is is echt prachtig. We belden ons restaurant voor een reservering om 7 uur en kuierden er naar toe. In een café in de buurt dronken we nog een glas.
We hadden gelukkig gereserveerd want de stoep stond vol met mensen die er wilden eten. Ik at er een slaatje met geitenkaas en honing. Om je vingers af te likken.