Rabacal

6 augustus 2022 - Rabaçal, Portugal

We wilde gaan wandelen op de Pr 6 Levada dos 25 fontes en Risco. De weg was weeral super stijl.
De parking is boven aan de weg van Paul da Serra een hoogvlakte met koeien .
We waren vroeg vertrokken om zo veel mogelijk toeristen voor te zijn. De tocht staat op komoot. Eerst loopt het via levada 6.2 en dan steek je via een tussenweg naar 6.3.We wandelden door de bossen en niet via de weg naar casa rabacal. Dat is nu een restaurant . We hadden al flink wat gewandeld en besloten een hapje te eten en iets te drinken.
Na wat rusten vertrokken we naar de Pr 6 .Dat gaat via gigantisch veel trappen naar beneden tot aan de levada.
De tocht langs de levada is heel druk en nogal smal dus bij tegenliggers is het niet evident om te kruisen wel is het heel goed afgezet en voelde veilig aan. Uiteindelijk kom je op het eindpunt waar het water in een halve cirkel zich in een meertje storten . Daar was het superdruk en er waren verschillende mensen aan het zwemmen.
Normaal kon je via een stijl bergpad naar de 6.1
Wij verkozen om de weg terug te nemen en dan naar de waterval van Risco te gaan na het beklimmen van heel veel trappen.
Eenmaal terug bij casa rebacal volgden we de wegwijzer naar de shuttlebus en voor 3 euro per persoon bracht de chauffeur ons tot aan de auto.

1. Gaston:
    7 augustus 2022
    Weeral een flinke wandeling!
  2. Christiane TITECA:
    9 augustus 2022
    Dat blijkt precies elke dag beter en beter te lukken , maar eens thuis zal dat waarschijnlijk moeten verder gezet worden , willen jullie nog meer verjongen !!!