Reizen ten tijde van Corona

11 juli 2020 - Quistinic, Frankrijk

We vertrekken net als de mondmaskerplicht wordt ingevoerd in winkels, bioscopen enz.
We geraken vlot de grens over en rijden richting Rouen. Parijs proberen we te vermijden wegens de drukte.
Er is druk verkeer met flink wat files tot gevolg , zeker bij de payage.
We hebben onze picknick mee om lekker buiten te kunnen eten dus stoppen we rond de middag op een kleiner parking. Mondmaskers aan om naar het toilet te gaan en... daar is niet eens zeep en draagt niemand een masker brr griezelig.
Gelukkig hebben we zelf onze ontsmetting bij en kunnen we buiten op een picknicktafel, na die ontsmet te hebben , genieten van onze picknick.
De volgende stop is op een grotere parking en daar is alles goed in orde. In de Wc’s draagt iedereen een masker is er zeep en ontsmetting je kan zelfs je wc ontsmetten.
Het is super druk en we hebben veel vertraging. Uiteindelijk geraken we tot in Baud waar we in de intermarche onze inkopen doen, ja met mondmasker. Ongeveer de helft draagt een mondmasker maar het is vrij rustig, dus valt het wel mee.
We arriveren aan ons huisje na een paar keer de weg  te moeten zoeken en vragen.
Het is een oud hoeve huis vrij groot met een keuken met zit plaats en tafel, een apart salon een bijkeuken met wasmachine, vaatwasser en 3 slaapkamers, 2 badkamers een grote tuin met bbp ,tuintafel en tuinstoelen, een bank, een droogrek, tuinligstoelen en een privé zwembad. Zalig toch.
Alleen heeft Kim een groot probleem want ALLE deuren zijn te laag en hij stoot zijn hoofd er regelmatig tegen. Gerben raakt net niet de deur met zijn hoofd , sommige zijn iets hoger maar ik denk niet dat ze hoger zijn dan 1m80.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gaston:
    14 juli 2020
    Veilig aangekomen en nu genieten. Een foto van het huisje heb ik al gezien. ( Kim heeft de foto doorgestuurd, waarvoor dank;)
  2. Christiane TITECA:
    15 juli 2020
    Heerlijk vooruitzicht,maar Kim zal zijn helm moeten opzetten,wil hij deze keer gespaard blijven van erger.Liefs van bij ons.Oma
  3. Adinda Debrabandere:
    16 juli 2020
    We hebben kussens aan de deuren gebonden met duc tape
  4. Christiane TITECA:
    16 juli 2020
    Lumineus idee en toch wat zachter!!!!