Sesimbra, cabo Espichel, Serra da Arrabida en Setubal

6 mei 2019 - Sesimbra, Portugal

Na een heerlijk ontbijt vertrokken we naar  sesimbra. We bezochten eerst het  kasteel wat een vrij belangrijke rol heeft gespeeld bij de verovering op de Moren. Bezoek zeker ook het kerkje om de Azulejos te bewonderen.
Daarna parkeerden we onze auto aan de boulevard. Je kunt hier echt genieten van de zee maar ook heel wat souvenirs kopen.
We reden verder naar Cabo Espichel de weg erheen is nogal hobbelig maar de uitzichten zijn adembenemend. Zo zie je maar dat je ook echte kliffen in Portugal hebt. We zagen zelfs een kapotte auto beneden liggen. Het klooster en de vuurtoren zijn echt prachtig.
Daarna keerden we terug naar de Serra da Arrabida om Portihno te bezoeken. We konden de allerlaatste parkeerplaats inpikken. We genoten van een drankje op het terras op het water. De wandeling naar het andere strand moet je zeker doen de stranden zijn de mooiste van Portugal.
In Setubal parkeerden we onze auto bij de vissershaven. In de gezellige binnenstad genoten we van een Sangria. Toen keerden we terug naar de vissershaven waar we genoten van de vis bij Miguel.