The Wild atlantic Way

9 juli 2019 - Donegal, Ierland

We hadden vandaag minder geluk met het weer. Beetje zonde want als het regent dan kan je niet van de mooie uitzichten genieten.
We reden via the wild Atlantic way naar Fanad Head. Er staat hier een vuurtoren die je tegen betaling kan bezoeken. Daar hadden we echter geen zin in en reden verder naar Doe Castle.
Dit kasteel van de 16 e eeuw heeft een hele rijk verleden. Je krijgt er tegen betaling een hele toffe rondleiding per groep dus voor ons viertjes kregen we een gids!
De toren is gerenoveerd en je kan er de ingewikkelde trappen bewonderen: je moet eerst naar een hoger verdiep gaan om af te dalen naar het beveiligde gebied.
Er zit ook een tragisch liefdesverhaal aan vast. De dochter was verliefd op de zoon van de vijandige clan. Hij vermomde zich als visser, maar werd uiteindelijk betrapt. Hij stierf uiteindelijk in de kerker.
De dochter kon niet meer verder leven en gooide zich uit het hoogste torenraam.
We wandelden ook over De kliffen van Horn Head. Het is hier blijkbaar wel gevaarlijk want we zagen een herdenkingsmonumentje van een geliefde zoon die hier was verongelukt.
We keerden terug naar ons hotel,en reden minstens een half uur achter een aanhangwagen met schapen. Die moesten zich in iedere bocht schrap zetten om niet om te vallen.

1. Gaston & Christiane:
    10 juli 2019
    Mooie verhaal en prachtige fioto's.