Alhambra

5 mei 2023 - Granada, Spanje

Als je je reis boekt naar Granada moet je eigenlijk tegelijk de tickets voor Alhambra boeken.
We wisten dat niet dus moesten we blijven zoeken en vonden ze via Tripadvisor de dag van ons vertrek.
We stonden super vroeg op en gingen vroeg eten maar waren blijkbaar niet alleen. We mochten onze koffers in de auto steken en die in de parking laten staan tot rond 14 uur.
We namen de bus 32 tot Alhambra. Daar moet je zowel je identiteitskaart als de ticket tonen en dit verschillende keren.

We hadden het ticket voor het Nasridenpaleis om 10 uur en hadden nogal wat tijd nodig om de audio guide te krijgen en door alle tuinen en de medina te lopen maar waren netjes op tijd.
Na wat aanschuiven en nog eens door een controle te gaan mochten we binnen.
Het is zonder meer overweldigende schoonheid. Ik meen dat letterlijk, het werd op een bepaald moment een beetje te veel.
Alles is zo in detail uitgewerkt.
Daarna bezochten we het fort , de tuinen en Generalife
Na het bezoek keerden we terug naar het hotel en reden we naar ons hotel in Ardales. Daar genoten we nog van een lekker drankje op een terrasje