Quimper

23 juli 2020 - Quimper, Frankrijk

We konden voor één keer met de autobaan naar Quimper. Het was een beetje regenachtige maar toch nog warm. We besloten om toch geen regenjas mee te doen, omdat er maar enkele kleine buitjes verwacht waren. De gratis parking stond helemaal vol dus moesten we op een betaalparking parkeren.
We bezochten eerst de mooie stadstuintjes.
Wat mij opvalt: Bretagne heeft overal veel bloemen en mooie planten langs de straten , wat het wandelen zeer aangenaam maakt. In België kunnen ze er nog iets van leren.
Het was wel af en toe wat drukker dus deden we onze mondmaskers op.
We besloten bij de kathedraal te eten, omdat de tafels hier lekker ver van elkaar stonden en er ook grote parasols stonden zodat we niet nat zouden worden bij de regen. En genieten was het zeker mmmm. Hier zaten duidelijk veel meer Belgen, want overal hoorden we Vlaams spreken. We zaten ook niet meer in Morbihan maar in Finistère waar dus veel meer toeristen zijn.
Na het eten bezochten we de mooie kathedraal. Na een tocht in het historische centrum trokken we naar de aardewerk fabriek van Quimper. In het winkel kochten we een heel duur maar prachtig vaasje. Om thuis van te genieten. Daar genoten we ook van de middeleeuwse tuin. Na nog wat winkelen en dan keerden we terug naar ons huisje.
We krijgen toch wat schrik om naar huis te keren want in heel het departement Morbihan zijn er veel minde corona besmettingen dan in onze eigen gemeente in Vlaanderen. We zullen heel voorzichtig moeten zijn en steeds een mondmasker dragen en onze handen ontsmetten. Maar dat zijn we gelukkig al heel goed gewoon.
Bretagne is heel goed meegevallen in deze woeligen tijden. We hadden uiteraard wel fantastisch weer , maar het is een supermooie , interessant en afwisselende streek.

1. Christiane TITECA:
    24 juli 2020
    Heerlijke uitstap zo blijkt en minder kans op coronabesmetting . Ook wat aangepast weer:wat een rustige reis , zelfs verkwikkend ! Jullie hebben echt veel geluk ! Geniet er maar maximaal van !!!