San fruttuosa en Portofino

26 augustus 2022 - Portofino, Italië

We reden naar Santa Margeritha de Ligure en zochten parking niet evident als je een beetje later bent.
We namen de boot to San fruttuosa een enkel ticket omdat we te voet wilden terugkeren.
De boottocht was heel leuk.
Daar toekomen wou ik eerst zwemmen voor we aan de wandeling begonnen om toch wat afgekoeld te zijn. Er was eigenlijk geen plaats ik ben gewoon ergens tussen gekropen en heb eventjes gezwommen.
We vertrokken naar Portfino langs de kustweg.
Het is een oude pelgrims weg maar vrij veel versleten en heel erg stijl.
Het was veel te warm om te wandelen en zo klimmen viel behoorlijk tegen. Het pad is niet erg geschikt voor mensen met hoogtevrees eerder voor berggeiten, die kwamen we onderweg tegen. Na veel zwoegen kwamen we boven, daar is het beter maar af en toe toch moeilijk.
Uiteindelijk kom je op een gemakkelijk stuk tot je aan scala de la muerte komt want daar zijn extreem veel trappen tot in portofino.
We hebben dan maar de boot terug genomen tot  Santa Margeritha waar ik nog even gezwommen heb op het strand om mijn spieren los te krijgen. Na een heerlijk ijsje besloten we boodschappen te doen in de coop van rapallo want die heeft een parking.

1. Gaston:
    27 augustus 2022
    Zweten en genieten.
  2. Christiane TITECA:
    28 augustus 2022
    Maar,het lijkt echt zweten , maar moeilijk lukt toch ook !!! En dan eindelijk genieten maar !!!