Pr 18 Levada do Rei

14 augustus 2022 - Sao Jorge, Portugal

We kozen deze keer een wandeling op de noordkant.
Het was helder weer dus ideale omstandigheden.
De route verliep eerst langs de vr en ve en dat zijn echt wel de snelste routes door de bergen , uiteindelijk moesten we toch weer klimmen rond são jorge.
We konden onze auto langs de weg parkeren. Na een kleine klim kom je eerst in een eucalyptus bos terecht en daarna in een echt woud. De natuur is hier veel wilder en mooier.Ook zijn er mooie bloemen.
Het pad valt goed mee, op sommige plaatsen wel heel smal dus moeilijk kruisen met tegenliggers , is wel goed omheind.
Je loopt door een waterval en wordt serieus nat, maar dat is lekker verfrissend op een warme dag. Aan het eindpunt genoten we van onze picknick en ik heb mijn voeten een een koude douche gegeven met het ijskoude water, zalig.
Op de terugtocht heb ik met mijn wandelsandalen gewandeld en mijn botten gedragen. Dat is goed te doen omdat die hele goede zolen hebben. Ik vond deze wandeling fantastisch, is wel 11km in totaal.
Gerben en Sylke waren ondertussen allang aan het genieten van een fris drankje op een restaurantje aan het begin van de tocht.
We reden daarna door langs de Noordkust tot São Vicente. Dat is een hele oude route die langs de berg kronkelt. Niet voor onervaren chauffeurs, vrij smal en vol haarspeldbochten.
In São Vicente hebben we genoten van een ijsje aan de kust en daarna zijn we door de tunnels teruggekeerd naar de villa.
We hebben vlakbij gegeten in een volks restaurant lekker en heel goedkoop.

1. Gaston:
    14 augustus 2022
    En genieten maar!
  2. Christiane TITECA:
    14 augustus 2022
    Hmmm , de beloning is zeker terecht , alvast na die inspanningen : smakelijk en santé !!!