Evora

19 september 2021 - Évora, Portugal

Samen met Henk en Ann trokken we naar Evora.
Het was ongeveer een uurtje rijden van hun B&B.
We parkeerden op aan parking buiten de stad en wandelden eerst door de Jardim publico tot in de vele historische straatjes tot aan de kathedraal. Daar kan je via een wenteltrap op het dak komen. Je kan gewoon op het dak wandelden. Je hebt er een prachtig uitzicht over de stad.
We slenterden verder langs  de Romeinse tempel,de leuke winkeltjes en steegjes tot het wat te heet begon te worden en toen genoten we van een drankje op een terras in het park.
We bezochten ook de Igreja de sao Francisco met de beruchte Capella dos ossos ,de bottenkapel. Dat mag je letterlijk nemen de muren zitten dus vol schedels en beenderen. Ik vraag mij echt af hoe ze dat hebben opgebouwd.
We bekeken ook de stadsmuren en de aquaduct.
Na nog genoten te hebben van een pasteis de nata trokken we terug naar Palmela om nog wat af te koelen in het zwembad en te genieten van een heerlijk avondmaal in het plaatselijke restaurant.
Onze reis zit er weeral op.