Porto

13 september 2021 - Porto, Portugal

We bezochten eerst de kathedraal  en het bijbehorende klooster van Coimbra en daarna namen we afscheid van Pedro.
We reden eerst naar Conimbriga, de grootste Romeinse site van Portugal. Zeer leerrijk en leuk.Na onze picknick , die we meegekregen hadden van Pedro en Isabelle reden we naar Porto.
Na te hebben ingecheckt stapten we naar het toeristische centrum aan de Douro. We waren net op tijd om Igraja de sao Francisco te bezoeken.wat een mooie kerk overal waar je kijkt zie je goud.
Bij het verlaten van de kerk was er een wolkbreuk.
We stonden met onze rug tegen een muur te schuilen. Toen het wat opklaarde wandelden we langs de Douro to aan de Ponte de Dom Louis 1 we beklommen de trappen tot aan de kathedraal en kwamen helemaal buiten adem boven.
Daar konden we genieten van een prachtig uitzicht over de stad.
Na nogal wat zoeken vonden we ons Portugees restaurant waar ik koos voor octopus, ja nog eens. Jamie.
Na het eten moesten we nog 1,9 km wandelen tot aan ons hotel en konden we eindelijk rusten.