Skye

17 juli 2016 - Skye, Verenigd Koninkrijk

Na een goede nachtrust in ons heerlijk huis bertrokken we naar Dunvegan. 't Was er superdruk . Nou ja redelijk normaal want 't Is weer eens slecht weer. Dat blijkt hier de normaalste zaak van de wereld. Gelukkig is het gestopt met stormen. Met paraplu en regenjas blijven we droog.
Het kasteel is mooi. Hier komt Bonnie Charlie in het visier omdat hij naar skye is gevlucht ...als vrouw verkleed . Van hier is hij dan vertrokken naar Frankrijk. De tuinen zijn adembenemend met een echte waterval.
In de namiddag reden we dan naar Talisker om daar een andere whisky distillerij te bezoeken. 't Was er zo druk dat we anderhalf uur moesten wachten om binnen te mogen
Zeer interessant .. vooral het feit dat je enkele druppels water in je whisky moet doen om de smaak beter te laten uitkomen.Ijs wordt afgeraden omdat je dan weer minder smaak hebt. Talisker is smoky whisky en niet echt mijn ding.
We hebben dan nog inkopon gedaan inPortree en naar ons huis in Kynsalerye gereden. Het eilznd is enorm toeristisch en zit echt vol buitenlanders