Theeplantages

20 juli 2021 - São Miguel, Portugal

We zijn ondertussen geïnstalleerd in ons huis in Furnas. Het is hier extreem vochtig en er draait constant een ontvochtiger .
We vertrokken de enige theeplantages van Europa. Er wordt hier nog ambachtelijke en biologisch thee gekweekt.
We bezochten eerst het rustige cha porto formosa waar we heel persoonlijk advies kregen hoe we juist thee moeten zetten ice thee moeten maken en konden genieten van een gratis kopje.
Nadien bezochten we de fabriek cha gorreana. Het is hier veel drukker , maar je ziet wel de volledige fabriek.
Nadien zijn we onze inkopen gaan doen in een supermarkt en hebben we gepicknickt.
Omdat er nogal wat zwarte wolken te zien waren trokken we naar Nordeste. We dronken koffie op een terras in de motregen. Het was wel 25 graden en zon, heel raar.
Toen we de vuurtoren bezochten kwam een regenboog te voorschijn.
We keerden terug langs de zuidkust in de mist en regen,maar dat is niet echt een aanrader bij slecht weer met al die haarspeldbochten.
We maakten in ons huis eten en genoten van een glaasje wijn.