Banff

16 juli 2015 - Banff National Park, Canada

Amaai 't was wel heel erg koud vandaag. Ik heb maar mijn lange broek, mijn trui en jas aangetrokken, maar ik het nog niet warm genoeg. Het is maximum 16 graden en minimum 6 graden. Blijkbaar heeft het gesneeuwd op de bergtoppen. Er valt ook regelmatig regen. We hebben in de Jackson Canyon een heel populaire wandeling langs watervallen  gemaakt .De trail is op sommige stukken met ijzeren paden aan de bergwand bevestigd. De wandeling is vrij eenvoudig en echt heel erg mooi, wel superdruk. Je kunt vlak bij de onderste waterval komen maar je moet daar wel aanschuiven. Ik gebruik mijn hike stick dit is een speciale wandelstok regelmatig bij de trappen. We beslissen om s' middags in ons keukentje te eten. Er zij slechts 4 stoelen dus moeten we het eten wat opsplitsen. In de supermarkt hebben we soep gekocht die we opwarmen. In de namiddag bezoeken we de cave. Hier hebben spoorwegarbeiders een grot gevonden die tot het ontstaan van de nationale parken heeft geleid. De warme bron werd jarenlang als zwembad gebruikt. Nadien hebben we gewinkeld in Banff en heb ik nog een extra trui gekocht, kwestie van voldoende warme kledij te hebben. Na een heerlijke bizon pizza hebben we  gezwommen en genoten van het heerlijke zwembad, hot tub en stoombad.

1. GTaston Debrabandere:
    17 juli 2015