Larnica,Nicosia en Lefkara

13 april 2017 - Larnaca, Cyprus

Het was allesbehalve goed weer. Ik had een short aan maar wel een t shirt en en trui erboven. We kregen onderweg enkele regenbuien te verduren maar toen we in Larnaca aankwamen was er toch een waterzonnetje. We maakten een wandelingetje aan het zoutmeer waar normaal flamingo's zitten maar die waren er niet. In de zomer staat dat helemaal droog. Je kunt het best aan de moskee parkeren en van daaruit wandelen.Wij deden dat niet met als resultaat: vuile schoenen. Daarna reden we naar Larnaca waar we de kerk bezochten. De mis duurt hier 3 uur! De kerk is versierd met heel veel goud. Daarna gingen we uitwaaien aan zee en in de haven. Enkele rugzaktoeristn waren aan het stoeien in het water maar voor de rest koos iedereen voor de dijk. We stapten in onze auto en rammelden verder tot in Nicosia.dat noemt hier Lefkosia geen idee waar ze de naam in het Nederlands vandaan halen. Het overtrok en begon te regenen. Ik kreeg het heel koud en met mijn blote beneden ben dn maar een broek gaan kopen. Het is hier gelukkig niet duur. Kim is ook even in het Turkse gedeelt geweest. Er is hier een corridorvan lege huizen gemaakt tussen beide landen. Na nog wat rondwandelen tufte onze auto de bergen in naar Lefkara en we zaten inde mist! Volgens de inwoners is dat hier heel uitzonderlijk .Dit is echt een fantastisch dorpje vol met zilversmeden en borduursters. We hebben zelfs iemand aan het werk gezien. Na 3 dagen links rijden leverden we de auto terug in en genoten we van een welverdiend avondmaal