De gap of Dunloe

19 juli 2019 - Gap of Dunloe, Ierland

De receptioniste van ons hotel hielp ons een tocht te boeken naar de Gap of Dunloe.
We waren superlaat dus was de bus al weg.
Gelukkig konden we eerst de boottocht doen ,dan wandelen en dan terug met de bus. Ons bootje vertrok aan Ross Castle. Een superleuke tocht langs de verschillende meren. We kregen heel veel uitleg ook over het zuivere water, we hebben er allemaal van geproefd heerlijk.
We ondervonden ook dat ze hier ook last hebben van de klimaatverandering, het water stond nl heel erg laag en blijkbaar krijgen ze in de winter overstromingen.
We voeren  ook langs de fazant, die daar rustig alleen leefde en ons kwam groetten, bijzonder grappig. Na de boottocht wandelden we door the Gap of Dunloe. Een hele toffe wandeling echt mooi. Er rijdt af en toe een auto, want er zijn ook B&B s maar dat is niet interessant want je ziet veel meer te voet. Met de fiets kan ook ,het is wel een bergpas dus nogal steil. Onderweg kwamen we paarse schapen tegen en doopten die meteen om tot Milka schapen
Op de parking namen we de bus terug. We zagen op straat een heleboel goedgeklede mannen met strikjes en vrouwen in cocktailjurken , sommigen op blote voeten met hun naaldhakken in de hand. T was de jaarlijkse races.

1. Gaston & Christiane:
    21 juli 2019