Granada

2 mei 2023 - Granada, Spanje

Na een heerlijk ontbijt in het hotel probeerden we tickets online te kopen van de kathedraal maar dat lukte niet dus gingen we ze gewoon daar kopen.
We kozen voor de combiticket en kregen een hele goede uitleg welke bussen we moesten nemen.
De kathedraal is prachtig maar soms mag je geen foto’s nemen.
Daarna gingen we naar de koninklijke graftombes. Daar mag je nergens foto’s nemen maar die zijn wel prachtig. Er is daar onder ander ook een prachtige collectie Vlaamse schilderkunst Van der Weyden. Hans Memling Jan Provoost en Dirk Bouts Dit was de persoonlijke collectie van koningin Isabella de katholieke die daar begraven ligt.
Na even uit te rusten in ons hotel namen we bus 34 die stopt aan Plaza Nueva tot de Abadia del Sacromonte. De buschauffeur zei gelukkig waar we moesten afstappen.
Er is een app waarmee je uitleg kunt krijgen. Er zijn daar heilige grotten , een klooster en ook nog een museum met onder andere een kopij van het loden boek .
We wandelden terug via het Albaicin en dronken nog een lekkere sangria.