Van Sevilla naar Córdoba

28 april 2023 - Córdoba, Spanje

Na het inpakken vertrokken we richting cordoba
We stopten eerst in carmona . We reden de ondergrondse parkeergarage in en toen kwam de parkeerwachter ons in het Spaans uitleggen dat we daar niet mochten staan, het duurde even voor we hem begrepen, blijkbaar moesten we op  een parkeerplaats staan met groene strepen.

We bezochten Alcazar. Een versterkte burcht waar je een fantastisch uitzicht hebt over de stad.
We reden verder naar Ecija waar we al de smalle straatjes door moesten voor we een parkeerplaats vonden. Het was ondertussen al weeral boven de 30 graden en in de zon nog een pakje warmer.
We kuierden door dit charmante stadje en aten in de binnenplaats van het museum van de stad. Ze hangen horizontale zonnewering boven het plein zodat er schaduw is.
We kwamen een poosje later aan in ons hotel in Cordaba.
Het zwembad was defect dus besloten we de stad al te bezoeken.
Mezquita cathedral is een moskee die omgebouwd is naar een kathedraal. Ze hebben er 780 zuilen uit Romeinse villa’s voor gebruikt.
Het is een heel speciaal gebouw waar je steeds maar nieuwe details te zien krijgt.