Mount Edith Cavel en Lake Maligne in Jasper

22 juli 2015 - Jasper Nationaal Park, Canada

We vertrokken naar Mounth Edith Cavel. Dit bleek een stevige bergpas te zijn met veel haarspeldbochten . We mogen niet tot aan het gletsjermeer lopen wegens gevaar voor overstroming. In 2012 is hier een stuk van de gletsjer afgebroken die in het meer is gevallen waardoor het overstroomde en het gletsjerwater helemaal tot Lake Edith Cavel is gestroomd.  Toen wij er langskwamen brak er een stukje af, dit gaf een vreemd rommelend geluid. Je kunt de gletsjer wel heel goed zien.

Daarna zijn we nog wat gaan winkelen in Jasper. Een winkelbediende was zo vriendelijk om te vermelden dat de weg naar Lake Maligne terug was opengesteld. Als we er heen rijden merken we de recente bosbrand op. Het ruikt er zelfs nog verbrand aan Medicin Lake. We mogen nergens stoppen en zien nog een brandweerman en een helikopter. Het moet een vreselijke brand geweest zijn. Aan Lake Maligne maken we de wandeling naar het Moose Lake die ik prompt tot het Mosquito Lake omdoop door de vele muggen. We vonden de lus niet door de vele omgevallen bomen en zijn dan maar gewoon teruggekeerd. We hebben ook nog een stukje langs het meer gelopen alhoewel het meer op een hindernissentocht leek. Veel boomwortels Supersmalle paadjes en zelfs stukjes door het water. Daar moet je wel oppassen. als er een boot passeert begint het water te golven. Het weer klaarde op dus hebben we nog redelijk mooie foto's