Pitlochry,Blair Castle

10 juli 2016 - Blair Atholl, Verenigd Koninkrijk

Na een vreselijke nacht, zatte schotten kunnen veel lawaai maken, vertrokken we naar onze volgende bestemming. De eerste tussenstop was Dunken. Een mooi plaatsje langs een rivier met een hele oude kathedraal. Beatrix Potter haalde hier haar inspiratie. Je kunt er fantastische wandelingen maken, alleen was het aan het gieten en dus iets minder gezellig.

In pitlocry hebben we de dam bezocht met een zalmtrap, dit is letterlijk te nemen: een soort trap gemaakt in het water zodat de zalm de rivier kan opzwemmen. Na terug een wandeling in de regen betrokken we naar Blair.

We hadden in Glamis een treasure pass gekocht waarmee we 3 kastelen konden bezoeken. Blair Castle is prachtig, het is van een hertog en heeft een belangrijke geschiedenis  , als hoofdverblijfplaats van de clan murray. We hebben in dit kasteel genoten van een heerlijke Schotse maaltijd. Daarna reden we verder naar Fort Augustus. Onderweg werd het landschap veel ruwer. Aangekomen in Fort Augustus kregen we een rondleiding in de Highland Club. Het was vroeger een Fort een klooster en een school. Het is echt prachtig gerenoveerd en het is hier heerlijk.

1. GTaston Debrabandere:
    11 juli 2016
    Mooi, maar een beetje nat.