Stirling

7 juli 2016 - Stirling Castle, Verenigd Koninkrijk

We hebben het prachtige Stirling Castle bezocht. Dit is echt een must als je Schotland bezoekt. We waren er als de deuren open gingen om 9u30. Het was er nog lekker rustig. In sommige kamers zijn erg gidsen verkleed als meid of jachtmeester die uitleg geven. Je kunt een rondleiding volgen of een audio gids gebruiken, maar wij hebben gewoon wat rondgedwaald en genoten van het kasteel. Daarna hebben we het Wiliam Walace monument beklommen dit was een echte held. Die heeft een belangrijke veldslag gewonnen tegen de Engelsen. 246 trappen Pfff mijn arme beentjes. Vanop de toren heb je uiteraard een fantastisch uitzicht  over de omgeving met een bloederige geschiedenis .  Er zijn namelijk verschillende battlefields aangeduid. De grond moet er echt doordrenkt geweest zijn met bloed. We hebben gepicknickt aan het falkirkwheel Ja de zon scheen! Dat is een gigantisch wiel om schepen te transporteren . Da Antonius  Wall die de Romeinen hebben aangelegd tegen invallen van de picten bleek een aarden wal te zijn en is dus niet echt de moeite.

1. GTaston Debrabandere:
    8 juli 2016