Wells Gray Provincial Park

24 juli 2015 - Wells Gray Provincial Park, Canada

Na het ontbijt betrokken we naar Wells Gray. Er zij hier wat meer huizen dan we gisteren zijn tegengekomen. al staan er heel wat te koop. Het park wemelt van de muggen. Het vochtige weer zal er wel iets voor tussenzitten denk ik maar een goede insectenspray heb je toch wel nodig. We stoppen op de parking van Spahat Falls en.. Ze verkopen daar Belgische wafels. Leuke waterval heel makkelijk bereikbaar. We rijden verder naar de green mtn Vieuw tower, Een uitzichttoren met een fantastisch uitzicht. Je kunt een plannetje op de website downloaden of in het visitorcenter in Clearwater krijgen. De weg naar deze toren doe je best met een 4x4 want ze is smal , stijl en onverhard. We bezoeken ook de Dawn Falls en uiteraard de mooie en hoge Helmcken Falls. Het ligt vlak naast de parking dus zeker bezoeken. Het laatste stuk is onverhard. zeker niet te snel rijden. Want we zagen een terreinwagen met boot naast de weg. We bezochten ook de Bee ranch waar de hutjes van een pioneersfamilie stond alhoewel al gedeeltelijk ingestort vond ik het toch erg leerrijk, bovendien komt er daar heel veel wild. We reden verder tot het Lake waar je boten kunt huren maar daarvoor moet je eerst ergens anders betalen, We hebben toch geen tijd maar een kanotochten in de ongerepte natuur lijkt me wel leuk. Op de parking kwam een hert aan de blaadjes knabbelen.  De tocht naar Whistler was bloedmooi maar heel erg zwaar vooral  toen we wagenziek werden en moesten afwisselen wie vooraan mocht zitten. We kwamen ook nog 2 herten tegen langs de baan. Ik besloot om niet te eten en in plaats wat te relaxen aan het buitenzwembad en de hot tub terwijl de zon onderging leuk!