Whale whatching in Telegraph Cove

31 juli 2015 - Vancouver Island, Canada

We vertrokken tijdig uit Cambell River want we moesten om 13 uur de boot nemen op walvissen tocht. Hoe noordelijker we kwamen hoe ruiger. We kregen eerst een beetje uitleg over de boot en over de kapitein en ook over de marinebiologe die meeging om uitleg te geven. We waren nog maar net vertrokken toen we al walvissen zagen. Mijn fototoestel is hiervoor eigenlijk niet geschikt omdat je toch een stevige Tele nodig hebt. Onze verrekijker kwam ook goed van pas maar op een wiebelende boot naar steeds bewegende walvissen zoeken is niet echt evident. De tocht zelf was zonder meer onvergetelijk en dat moet je gewoon doen. een beetje verder kregen we orka's te zien en ook dolfijnen. Ze zwommen vlak bij kanovaarders fantastisch gewoon. Als een boot walvissen ziet hangen ze een vlag op zodat andere boten dat ook weten. Er waren ook dolfijnen die vlak voor de orka 's zwommen. we zijn dan nog een stukje verder gaan varen en hebben de Bultrugwalvis gezien en ook zeehonden en de arend die vlak bij de kleine eilandjes zaten. Het was gewoonweg heerlijk. ook Telegraph Cove zelf is superschattig. alle oude huisjes zijn gerestaureerd en nu kan je zo'n huisje huren. Ons hotel lag in Port Hardy.e