Zion

4 juli 2015 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

We zijn vroeg vertrokken om de  4 juli parade te vermijden. Aangekomen in Zion kopen we meteen een jaarpas 'America the beautifull'Daarna schuiven we aan om de shuttle bus te nemen. ' t Is bijzonder druk maar ja,dat is normaal op de nationale feestdag.We gaan met de bus helemaal naar de laatst halte de Temple van Sinawava waar we de wandeling de Riverside walk maken tot aan de Narrows. Het water gaan we niet in want we hebben geen zin in natte voeten. Ook de weeping rock trail vinden we fantastisch t Is precies alsof het regent,terwijl het eigenlijk water is die van een overhangende rots afdruppelt. We maken ook nog de wandeling lower emerald pool. Daarna splitsen we ons op. Gerben en ik gaan naar het restaurant waar we van een ijsje smullen en de rest gaat de moeilijkere wandeling  de upper emerald pool. Het is vandaag ideaal wandelweer droog maar niet te warm. Daarna rijden we naar Bryce Canyon. De weg is ook nog de moeite maar we krijgen wel een stevig onweer. We komen aan in de Best Western Bryce Canyon Grand . Als we willen zwemmen is het aan het regenen maar dat laat ons niet tegenhouden dan maar in de regen zwemmen. En lekker in de hete hot tube zitten. Ik doe ook nog mijn was in de laundry waar je heel veel muntjes nodig hebt. Gelukkig kunnen ze ruilen aan de receptie. De was gaat wel vlot een half uurtje en 40 minuten drogen.We spanne ook een waskoord in de badkamer wat bijzonder grappig is. Je moet eronder door kruipen om naar de wc te gaan.