Alyeska

30 juli 2018 - Alyeska, Verenigde Staten

De weg naar Girdwood hadden we al eens afgereden maar nu was het weer beter dus zagen we veel meer gletsjers. We stopten in Coopers Landing bij de brug, daar heb je een mooi uitzicht op de rivier.  We zijn dan richting Whittier ingeslagen om de Portage gletsjers te bekijken waauw wat knap zeg. We zijn tot aan de tunnel gereden, maar we moesten een half uur wachten en zagen dat niet zitten. In het Alyeska hotel aangekomen kregen we kaartjes voor de kabelbaan. We zijn naar boven geweest en hebben dan verder te voet gehiked tot aan de eindhalte van de zeteltjeslift. De route loopt door de sneeuw. Het was daar helemaal niet koud. We zijn dan naar de bowl gletsjer gaan kijken en langs een mountainbikeroute naar beneden gekomen. Aan het kabelbaanstation is een restaurant waar we van een heerlijk drankje genoten. Terug beneden hebben Kim en Jorn nog op de winner creek trail gewandeld, weer met zo'n tram maar nu boven een kloof.
Ik zag dat niet meer zitten en ben gaan zwemmen.