Homer

28 juli 2018 - Homer, Alaska, Verenigde Staten

We bestelden een watertaxi en kregen een bearspray mee.We staken de baai over met de watertaxi. We klommen langs de voorkant van de boot op het strand. Het zoontje van 12 jaar hielp mee.
Er was regen voorspeld dus hadden we allemaal een regenbroek mee. We wandelden eerst een stukje langs het strand en konden de zeeotters op hun rug zien drijven.
De hike liep eerst door een bos waar de muggen rond onze oren zoemden.
Toen we bijna aan de splitsing kwamen nam Kim een foto van een bloem, wij waren aan de splitsing aan het wachten. We hoorden gekraak en Kim hoorde een soort hijgen . Er zat een beer in de bosjes. Hij had zich dood geschrokken en kwam bij ons met de beerspray ontgrendeld. We zijn direct vertrokken en hebben gestapt tot er wat meer open ruimte was. Toen we daar waren kwamen we een ander koppel tegen die een foto had getrokken van 2 kleine beertjes die in de boom zaten maar dan stond de mama beer recht en schrokken zij zich ook dood. Blijkbaar waren de kleine beertjes gevlucht voor een hond maar kwamen dan ons tegen.
We trokken verder naar de tram. Dat is een soort van zetelliftje  waar je jezelf met een touw naar de overkant van de rivier moet trekken. T was precies een pretpark. In plaats van regen kregen we zonneschijn dus al onze jassen en truien moesten in de rugzakken.
We moesten terug langs de beer, maar hebben hem gelukkig niet meer gezien of gehoord. 1,4 mile verder kwamen we terug op een spitsing maar nu naar het gletsjermeer. Daar hebben we wat genoten van het prachtige uitzicht. We zijn daarna over een berg moeten klauteren, ja rotsblokken en wortels om terug aan de zee te komen. Het laatste stuk is behoorlijk pittig. We hebben in totaal 20 km gewandeld over oneffen terrein. Op onze terugtocht pikte onze boot kajakkers op met al hun bagage. Die hadden daar blijkbaar gelogeerd.
Daardoor hebben we iets meer van de baai gezien en ook nog eens een heleboel zeeotters In het restaurant konden we ook een zeearend zien die vissen uit het water pikte

1. Gaston & Christiane:
    29 juli 2018