Alcacer do sal en Troia

5 mei 2019 - Alcácer do Sal, Portugal

We vertrokken na ons heerlijk ontbijt in zuidelijke richting. Hat stadje Alcacer do sal is al heel oud ,van voor de romeinen. We parkeerden onze auto in de straat boven en trokken toen te voet verder naar het kasteel. Onderweg sprak een oud vrouwtje ons in het portugees aan... Waar hij dus niets van begrepen. Een bezoek aan de crypte van het kasteel is een echte aanrader.  Je kunt er de oude vestigingsmuren zien en een waterput en ook allerhande archeologische vondsten van de Romeinen, de moren en de christenen.
We hebben dan ook nog de poussada bezocht dat is het gerenoveerde kasteel. Daarna hebben we nog wat langs het water geslenterd waar een zeilschip ligt aangemeerd.
We trokken verder naar het schiereiland Troia met zijn prachtige duinen. De romeinse ruïnes waren jammer genoeg gesloten. We genoten van de jachthaven en het strand. Door het frisse briesje kozen we voor een duinenwandeling .
Met de ferry steek je vlot over naar het vaste land. Na nog een leuke babbel aan het zwembad hebben we lekker gegeten en zijn we vroeg in ons bed gekropen.