Serra da Arrabida

4 mei 2019 - Serra da Arrábida, Portugal

Na een heerlijk ontbijt heeft Henk ons de streek getoond. We reden eerst naar Palmela om van de prachtige vergezichten te genieten. Daarna reden we verder naar Setubal . De Serra da Arrabida is adembenemend mooi .Je kunt er momenteel met de auto nog door tot aan de parkings, in de zomer moet je met een shuttlebus.
Je kunt in dit natuurgebied een strandje kiezen om daar te genieten of je kunt er gaan hiken.
We komen zeker terug voor een wandeling. Daarna hebben we een artisanaal Azulejos fabriekje bezocht. Ze maken eerst tegeltjes met klei die ze uitrollen met een deegrol in een mal. Die worden dan gebakken en dan wordt er glazuur aangebracht. Daarna wordt erop geschilderd en dan gebakken.
Terug in de b&b hebben we een sinaasappel geplukt en verorberd mmmmm.
En uiteraard hebben we nog gezwommen.
s avonds een heerlijke pizza Castello gegeten en nadien nog in de bar naast het kasteel een thee gedronken en daar konden we ook de lichtjes van de valei bewonderen