Nachtelijke perikelen

13 juli 2021 - Santo Amaro, Portugal

Toen priolo onze reis mailde hadden wa al vragen bij de aankomsttijd van onze boot nl middernacht. We kregen uiteindelijk de bevestiging dat de receptie van Lava Homes zou openblijven tot we zouden aankomen.
We pakten eerst in en toen moesten onze koffers naar een speciale opslagruimte zodat we nog Graciosa konden bezoeken zonder zorgen.
 We reden de tour van het eiland langs de kust.
Dat kan rustig op een halve dag want het eiland is klein genoeg. Eerst stopten we bij de koekjesfabriek  van het eiland om nog  een lekkere voorraad in te slaan.  Dan rondom verder tot het restaurant Dolphin waar we van het spectaculaire uitzicht konden genieten, terwijl we op ons eten  wachten.
Ik bestelde garnalen en kreeg langoustines njamie.
We stopten ook nog in porto Alfonso en aan de vuurtoren, de kleuren van de lavarotsen aan het water zijn hier wondermooi.
Na nog enkele mooie windmolens aten we nog een ijsje op het marktplein van  santa cruz.
Het was er heel wat levendiger dan de zondag.
In het hotel rusten we nog wat aan het zwembad.
De taxichauffeur kreeg onze koffers in de auto door… de koffer van de auto dicht te binden met een snelbinder. Ik keek toch af en toe achterom om te zien als alles nog mee was.
Na een korte rit kwamen we aan in de haven.
De boot zat al vrij vol want hij kwam van een andere haven. Eerst kregen we nog een mooie zonsondergang op het water. Nadien was het vrij donker. We stopten nog in sao jorge. Maar toen kon je al niet veel meer zien. Alleen veel lichtjes.
We kwamen iets na middernacht op pico aan. Maar van onze auto was geen spoor en het kantoor was dicht. Gelukkig zijn ze hier heel vriendelijk en de man van het verhuurbedrijf heeft dan speciaal voor ons het kantoor in het centrum van Magdalena geopend. Het bleek een vergissing te zijn van het hoofdbureau :van de datum doordat het tijdstip rond middernacht was. We hebben uiteraard een grote auto nodig anders kunnen onze koffers er niet in.
Uiteindelijk konden we vertrekken naar Lava Homes.
In de pikkedonker op een berg voor drie kwartier en plots stond een os op de weg. Gelukkig reflecteerden zijn ogen zodat we die konden ontwijken.
Een beetje later was er zelfs nog mist.
Rond 2 uur s nachts kwamen we aan ,waar er nog een mevrouw ons stond op te wachten en die ons naar ons huisje bracht.
Eindelijk skapen.

1. Christiane TITECA:
    14 juli 2021
    Best dit allemaal niet te weten op voorhand , maar als de rest de moeite loont , maakt dit vlug alles weer goed . Genieten jullie verder maar volop van de ongerepte , stille natuur om even alles te verwerken !