Berlijn

11 september 2023 - Berlijn, Duitsland

Na weeral een heerlijk ontbijt met worstjes pannenkoeken en fruit vertrokken we naar de Fernsehturm. De lift brengt je razendsnel naar de bol waar je een fantastisch uitzicht hebt over Berlijn. Daarna bezochten we de Dom.Omdat er een dienst was, moesten we stil zijn, blijven zitten en geen foto’s nemen tot de protestantse dienst gedaan was.
We beklommen ook de 276 trappen tot het uitzicht platform  en dat in deze hitte!
We wilden musea bezoeken maar het was maandag ,dus vele waren gesloten.
We kozen voor DDR museum waar je een beeld krijgt hoe het leven in de DDR was.
De Berliner dungeon was een hele toffe attractie om lekker te griezelen.
Vlak erbij was Sea live ,na een kort bezoekje bezochten we het Deutshes Historische Museum, het grootste stuk was gesloten maar de tentoonstelling was wel de moeite.
We gingen ook binnen in Madam Tussauds en dat allemaal met de Berliner Welcome Card all inclusive behalve de inkom van de Dom,maar daar kregen we ook korting.
Na een verfrissende zwempartij smulden we van een heerlijke pasta en een ijsje.