Düsseldorf

20 september 2023 - Düsseldorf, Duitsland

Onze treinrit tussen Hannover en Düsseldorf was goed verlopen. Ondertussen zijn we goed geïnstalleerd in ons nieuw appartement en hebben we de Düsseldorf kaart gekocht.
We wandelden langs de Köningsallee naar de oude stad. Op het einde zie je enkele speciale architecturale gebouwen.
In de oude binnenstad hebben we geluncht. Het is redelijk warm alleen maakt de wind het flink wat frisser.
We bezochten het scheepvaartmuseum, dat gevestigd is in een toren.
Het enige stuk dat bewaard is gebleven van het oude slot.
Dit was voor ons gratis omdat we de Düsseldorf kaart hadden.
Je krijgt er naast veel scheepjes ook het prachtige uitzicht over de Rijn en een film over de geschiedenis van Düsseldorf te zien.
Aan de voet van de toren geniet iedereen van het heerlijke weer en het uitzicht op de Rijntrappen.
We kuierden langs de promenade aan de Rijn met ze vele terrassen en schepen.
In de Midien hafen kan je genieten van de jachten maar ook van speciale Gebry gebouwen we genoten er van een drankje in het zonnetje.
We wandelden terug naar ons appartement en genoten van ons avondmaal in een Italiaans restaurant

1. Christiane TITECA:
    21 september 2023
    Dat ademt genoegen ! En heerlijk nagenieten van zoveel opgeslagen beelden en ervaringen van de vorige dagen . Neem alvast jullie tijd , terwijl het zonnetje nog van de partij is ( Hier regent het reeds vanaf deze nacht en het blijft duister : morgen hopelijk weer beter en een heel speciale dag voor iemand van jullie !!!