Bike tour Berlin

12 september 2023 - Berlijn, Duitsland

Vandaag hebben we 10 km gefietst met Berlin on bike. En het zat ook in onze all inclusief Berlin welcome card.
Het was een hele leuke fietstocht dwars door Berlijn met een Nederlandstalige gids die ons allerlei weetjes vertelde . Hij toonde ons een watertoren waar dissidenten van het naziregime gemarteld werden met de ramen open om zo iedereen schrik aan te jagen.
Ook langs checkpoint Charlie, Brandenburger Tor, Gendarmen Platz
Het was wel nogal warm. Daarna hebben we wat gegeten en een ijskoffie gedronken.
We namen de metro naar het stassimuseum. Dat ligt in het vroegere stassigebouwen van Oost Berlijn en dat is te zien aan de gebouwen.
Het moet er toch echt griezelig zijn geweest , want je was nooit zeker dat iemand je betrapte op rebelse gedachten en dat kon je duur komen te staan.
Ik kreeg het echter zo warm, het was weeral 30 graden ,dat we terug naar het hotel keerden om af te koelen in het zwembad.

1. Christiane TITECA:
    15 september 2023
    Warm , warmer , warmst , maar toch gaf het ritje op de fiets enige verkoeling waarschijnlijk en toch …beter dan een helse regendag : uiteindelijk veel gezien , nog meer opgestoken en tevreden terug om uit te blazen en te herkauwen , klaar om voor altijd op te slaan ! Nu genieten maar ! Lieve groeten !