Herrenhäuser gärten en Maschsee

17 september 2023 - Hannover, Duitsland

We reden met tram en u bahn naar de tuin. We kregen weeral korting met onze toeristenkaart. Het was een beetje aan het druppelen we konden schuilen in een prieel.
 Als je graag de fonteinen ziet moet je de uren controleren ze spuiten nl niet altijd bij ons was tussen 10 en 12 uur.
Jammer genoeg heeft de buxus mot toegeslagen en is dat echt wel te zien.
Het museum zit in het ticket en beschrijft het leven in het paleis.
Nadien keerden we terug naar ons appartement waar we genoten van ons middageten.
We besloten te voet naar de Maschsee te gaan.
We moesten eerst onder een gebouw door waar je volgens mij ‘s nachts best niet doorloopt. We staken de Ihlme over en volgden daarna de rivier via een wandel en fietspad tot aan het voetbalstadion. Daar was net een match ten einde. Er stonden heel wat politie combi’s en ook politie per paard.  Uiteindelijk kwamen we aan de Maschsee.
We huurden een pedalo terwijl Jorn 2 keer rond het meer liep en dat in die hitte.
Na een deugddoende douche genoten we een heerlijk avondmaaltijd in een Indisch restaurant.