Glenvaugh national park

7 juli 2019 - Glenveagh Castle, Ierland

Omdat het de laatste zonnige dag was, besloten we om een wandeling in het Glenvaugh nationaal park te maken.
Na een uurtje rijden stopten we bij het visitor center. We vonden er een boekje over Donegal met onder andere uitleg over de wild atlantic way .
We kochten buskaartjes naar het kasteel. Daar aangekomen mochten we direct mee op tour.
Hier heeft een Engelse Lord zich weeral misdragen door meer dan 200 gezinnen uit hun huizen te zetten.
Na het optrekken van het kasteel heeft de weduwe de tuin aangelegd door klei aan te voeren om bomen en bloemen en struiken te kunnen aanplanten.
Hierdoor verkreeg ze een microklimaat  en werden er herten gekweekt. Er zitten hekken om het domein zodat ze niet kunnen weglopen.
We maakten de wandeling naar de waterval en de upper glenn, dat is 8km enkel.
Het mooiste stuk is tot aan de waterval. Daar staat een bankje waar je kunt uitrusten.
Er is een mogelijkheid om met de bus naar het uiteinde gevoerd te worden maar dat is enkel,om 10 uur 's morgens. De route kan je ook per mountainbike afleggen. Waarschijnlijk kan ergens een fietstour boeken.
Terug in ons hotel hebben we nog wat gezwommen om morgen nog uit ons bed te kunnen.

1. Gaston & Christiane:
    8 juli 2019