Howth

3 juli 2019 - Howth, Ierland

We vertrokken richting Belfast maar wilden eerst nog in Howth wandelen.
Na een mooie rit langs de kust bereikten we het populaire kuststadje. Je kan hier ook per trein komen. De wandelingen maken allemaal een lus. We kozen voor het Cliff path langs de kust ! Het is redelijk makkelijk als je goeie schoenen draagt. Het ligt vol stenen, maar het is breed genoeg. Onderweg scheen het zonnetje en kregen we het allemaal behoorlijk warm.
Er staan bankjes om van het uitzicht te genieten. Onderweg kwamen we ook palmbomen tegen. Straf he. Er liggen ook stenen van WO II om aan te geven aan Duitse vliegtuigen dat ze in vijandelijk gebied kwamen.
Terug aan de parking merkten we dat Howth ook bijzonder populair is bij meeuwen. Sylke kon er niet mee lachen.
We reden verder naar Carlingford waar we de gesloten ruïne van King John's Castle bekeken en andere overblijfselen van de middeleeuwen. We genoten er ook van een heerlijk ijsje.
We passeerden de grens naar Noord Ierland zonder iets te merken. Alleen aan de Miles ipv km aanduidingen was iets te merken. Hopelijk komt hier nooit een grens want anders loopt alles hier in het honderd. Een beetje later installeerden we in ons in ons hotel in Belfast.

1. Gaston & Christiane:
    7 juli 2019
    Prachtige foto's van de mooie zichten.