Naar de bakker en zwemmen in zee

2 augustus 2022 - Faja Da Ovelha, Portugal

We besloten te voet naar de bakker Panoeste te gaan. Op onze brochure van het huisje stond 5 minuten, maar dat was blijkbaar met de auto.
We klommen de heuvel op naar Faja da Ovelha tot aan de kerk. Daar is een heel klein winkeltje waar ze het hoogst noodzakelijke verkopen, dat is handig als je geen zin hebt om ver te rijden naar de supermarkt.
De gps valt hier regelmatig weg waardoor het niet echt evident is om de route terug te vinden.
We wandelden eerst langs de gewone baan tot we een camino tegen kwamen die vrij stijl omhoog ging . Het was nogal raar pad vol golvende trappen.
Na enkele keren te rusten en veel puffen kwamen we eindelijk aan bij de bakker , waar we konden genieten  van een zalig ijsje.
De afdaling ging vlotter. Ik  heb ook nog een stukje gewandeld langs een levada, dat zijn kleine kanaaltjes om het water uit de bergen naar beneden te brengen . Het zit hier vol kleine baantjes best wel leuk om de omgeving te verkennen. We hebben heel veel geklommen op onze stappenteller stond 80 verdiepingen.
In de namiddag zijn we eerst gaan zwemmen in de zee in Calheta, daar is een zandstrand, het zeewater is lekker warm.
Daarna gingen we nog inkopen doen in de supermarkt . Ook in de auto slaat de navigatie tilt. Er is een nieuwe tunnel die nog niet gekend is en de oude tunnel is onderbroken door onderhoud. Je moet de omleiding naar Paul do Mar volgen. De oude wegen zitten vol haarspeldbochten en zijn extreem stijl, nu begrijp ik waarom ze ons in het autoverhuurbedrijf een automatic wilden verhuren.

1. Christiane TITECA:
    3 augustus 2022
    Fijn te weten dat alles een verrassing blijkt en toch heerlijk aanvoelt : geniet maximaal !!!