De rode draad van Hannover

16 september 2023 - Hannover, Duitsland

We kochten een Hanovercard tourist groep voor 3 dagen, je kunt dan met maximaal 5 personen het openbaar vervoer nemen in Hannover zolang degene die geboekt heeft erbij is. Bovendien krijg je op sommige attracties korting.
Met de tram reden we naar het station en op het plein is het toeristische bureau. Die mevrouw heeft ons fantastisch geholpen.
Er is een rode draad doorheen Hannover op de stoep geschilderd langs de bezienswaardigheden. We kochten het bijbehorende Nederlandstalige boekje en konden genieten van de uitleg.
Hannover is een hele leuke stad bij goed weer want het is heel groen.
We bezochten onder andere het stadhuis die een scheve lift tot het uitzichtsplatform. Je moet wel wat geduld hebben.
Nadien hebben we nog iets gegeten in de bistro met uitzicht op het meer ,zalig. Na nog wat genieten van de Mahsee vervolgden we de toer

We genoten ook van een biertje in het oude binnenstad.
Fantastische sfeer met live muziek.
Uiteindelijk kwamen we terug aan het station