Rond Faial

19 juli 2021 - Faial, Portugal

Toen we terug kwamen van het ontbijt was het nog eens aan het regenen . En uiteraard waren we onze regenjas vergeten.We krijgen ons ontbijt nl geserveerd in een restaurant in Porto Prim ,waar ook het strand is.
Het eiland is klein genoeg om er in 1 dag rond te rijden. We kochten eerst onze lunch in de supermarkt.
Onze eerste stop was in Morro de Castello Branco.
We reden verder naar Capelinbos. Dit is een stuk land dat is bijgevoerd door de vulkaanuitbarsting van 1957 tot en met 1958. Hier is nog vrij weinig begroeiing.
Er is een heel nieuw museum over de vorming van de Azoren door verschillende vulkaanuitbarstingen, heel interessant. Met film en veel animatie. Hierbij hoort ook de beklimming van de vuurtoren, met mondmasker. Je bent helemaal buiten adem als je boven bent!
Na onze picknick stapten we nog een heel klein stukje van de vulkaan wandelroute. Heel speciaal.
In Praia Norte is een restaurant, maar dat hadden we dus niet nodig .
We reden met wat moeite tot Parque florestal . Maar daar hadden we geen zin in een wandeling in de bossen. De weiden in die omgeving zijn afgeboord met … hortensia .
We reden via een klein wit baantje vol stenen naar de vuurtoren van Reberinha. We kwamen gelukkig maar 1 tegenligger tegen, maar dat was een suv en die kon zonder problemen in het gras rijden. De vuurtoren is verwoest door de aardbeving van 1998 en staat er nog steeds zo bij.
Via een ander weggetje kom je in een baai waar tenten staan en je kan er zwemmen.
Bijna terug in Horta zijn we nog even gestopt aan het uitzichtpunt waar je neerkijkt op Horta.
Ik at nog maar es octopus, joepie.

1. Christiane TITECA:
    19 juli 2021
    Hmmm ! ! ! Octopus ,super gezond en lekkerrr ! ! ! Maar dat druk verkeer in België , zal dat nog wel wennen ? ? ?