Ronda

23 april 2023 - Ronda, Spanje

We vertrokken super vroeg met de trein naar de luchthaven.
Alles ging vrij vlot en om 9 u 30 waren we al aan het vliegen naar Malaga.
Na onze bagage afgehaald te hebben gingen we onze auto ophalen.
Daar heb je wat meer geduld voor nodig. Er bleken blutsen in de auto te zitten maar volgens het auto verhuurbedrijf kon dat geen kwaad ,ondanks het feit dat het niet vermeld stond op de papieren.
We hebben dan maar een foto genomen gewoon voor de zekerheid.
We vertrokken richting ons eerste hotel en we kregen wel wat honger dus stopten we langs een baanrestaurant.
Mijn calamares was best lekker maar Kim zijn kip was helemaal niet doorbakken.
Ze hebben het in de microgolfoven gestoken, maar lekker was het blijkbaar niet.
We arriveerden rond 4 uur in het catalonia hotel in Ronda.
Het ligt uiterst centraal vlak bij de arena van de stierengevechten. Op het terras boven kan je de arena zelfs langs binnen zien.
Na het inchecken hebben we een wandeling gemaakt in dit fantastische stadje.
 De Puente Nueva verbindt de oude wijken met de nieuwe wijken die gescheiden worden door de kloof El Tajo.
Na nogal wat trappen via de oude verdedigingsmuren kwamen we dan bij de oude brug .
Terug in het hotel ben ik gaan zwemmen op het dakterras. T was echt wel koud maar het zonnetje nadien deed zo’n deugd.
We voelen ons direct in vakantie stemming.